maanantai 7. lokakuuta 2013

Viikkokatsaus #10: League of Legends



League of Legends
Tämä peli tuskin erityisesti esittelyjä kaipaa. Tällä hetkellä tituleerattu maailman suosituimmaksi E-Sportiksi. Moba-tyylinen, kilpailullinen videopeli ja henkilökohtainen pelatuin peli koskaan. XFire huomauttaa 2100 tuntia ja minulla ei ole koko ohjelmaa ollut päivittäin päällä varmaan puoleen vuoteen. Tällä hetkellä Normal pelejä alla 355 voiton verran (häviöitä varmaan noin sama määrä ehkä hieman vähemmän), Rankediä on Season 1 aikana 20, Season 2 aikana 322 ja Season 3 aikana 187. Tällä hetkellä istuskelen Gold II:ssä, kun tipuin reilun kuukauden inaktiivisuuden takia Gold I:stä pois. Vielä olisi tähtäimessä yrittää hankkia itseni tuonne platinan puolelle ennen kuin Season 3 on kasassa.

Oma pelityyli
Itse olen nyt tässä Season 1 keväästä pelannut tätä peli, joka tarkottaisi sitten 2½ vuotta pelaamista tämän pelin parissa, joten oma pelityylini on nähnyt monen moista muodonmuutosta ajan saatossa. Aluksi tietty opettelin pikku hiljaa miten edes peli pelattiin ja ensimmäinen paikka, jota tykkäsin pelata oli keskilinja. Ryze ja Veigar kuuluivat perus hahmoihini siinä vielä accounttia levuttaessa. Sitten siirryin pelaamaan yksin ylälanella, kun peliporukkamme alkoi pikku hiljaa tutustua Viidakossa pelaamiseen. Tuolla opein ehkä ensimmäisen päähahmoni, Malphiten. Silloisena innoittajanani oli GuardsmanBob, joka streamasi melko paljon Malphiteä ja innostuin tämän antamasta CC:stä ja sitten omassa pelaamisessa mahdollisuudesta tappaa toinen kahdesta vihollisesta levelillä kuusi, kun yleensä silloin pelasi yksin kahta vastaan ylälinjalla.

"Caught between a rock and a hard place." -Malphite, Shard of the Monolith
Sitten pian saavuttiin silloin legendaariselle täyslevelille ja alettiin oikeasti pelaamaan. Itselleni jäi noista Malphite ajoista top lane sitten kaveriporukassa omalle vastuulle. Pitkään me pelailtiin vaan kaveriporukalla Rankedeihin meistä ei oikeastaan moni uskaltanut ennen kuin vasta Season 1 loppu puolella. Itse sain sen 20 peliä pelattua. Tuolloin olin vielä Malphitea pelaava. Season 2 startatessa itsekkin uskalluin vähän enemmän pelailemaan rankedejä ja aloimme myös sen aikana pelaamaan kaveri porukalla omaa Ranked tiimiä "Kewt Little Narwhals":ia. Silloinkin normaaliin tapaan kangistuneena paikkasin ylälinjaa. Season kakkosen aikana huomasin silti muutoksen itsessäni. Koska pelasin paljon kaverini kanssa Ranked pelejä ja kaveri oli korkeampi tasoinen niin jäin yleensä last pickiksi ja päädyin usein pelaamaan Supporttia ja tästä tuli minulle toinen peli paikka jota tykkäsin pelata. Noihin aikoihin Yorick oli minun ylälinjan päähahmona, mutta yhtäkkiä Ranked statistiikoissa olikin ihan uusi hahmo, Sona. Sonalla tuli Season kakkosen aikana pelattua 69 peliä ihan hyvällä menestyksellä.

"..." -Sona, Maven of Strings
Season kakkosen lopussa olin jo selvästi enemmän supporttia pelaava pelaaja kuin ylälinjaa, mutta koska meillä oli jo support pelaaja tiimissä niin pysyttäydyin tiimin kanssa pelatessa kuitenkin ylhäällä. Season kolmen aikana olen taas kehittänyt uusia puolia pelaamiseeni. Vaikka olen jatkanut paljon support pelaamista, olen löytänyt toisen paikan jossa nykyään tykkään pelata ja se on viidakko. Aloin opetella sitä joku varmaan puolisen vuotta sitten ja olen pikku hiljaa harjaantunut siinä paremmaksi. Syy miksi tykkään näistä kahdesta paikasta on että en joudu huolehtimaan last hittaamisesta muuta kuin buffien kohdalla. Season kolmen aikana minun varmaan kovimmaksi Supportiksi nousi Zyra, kun en enää tuntenut itseäni hyväksi lasileukaisemmaksi muunnetun Sonan puikoissa. Viidakossa lempi hahmoni on Zac, mutta bannien takia olen varmaan pelannut Sejuania enemmän.

"I'm not as squishy as I look." -Zac, The Secret Weapon


Hieman linkkejä
Oma profiilini LoLKing sivustolla
Minun referali, josta voit liittyä itse pelaamaan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti